دوست دارم جدید ترین آموزش های دوچرخه سواری که یا د میگیرم در اینجا هم منتشر کنم

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

چگونه به کودکان خود دوچرخه سواری یاد بدهیم

آموزش ابتدایی دوچرخه سواری برای کودکان و کسانی که دوچرخه سواری بلد نیستند.

بهترین زمان برای آموزش دوچرخه سواری به کودکان از سنین 3و4 سالگی است از این سن به بعد شما می توانید به راحتی به فرزندان خود دوچرخه سواری را در قالب بازی و تفریح آموزش دهید. در ابتدا همیشه به یاد داشته باشید زمانهایی که کودک مایل به یادگیری است او را تشویق به یادگیری دوچرخه سواری نمائید. برای ایجاد انگیزه به یادگیری دوچرخه سواری در کودکان بهترین روش نگاه کردن به دوچرخه سواری خودتان و همسنی های خود او است.

برای آموزش دوچرخه سواری به کودکان می بایست شرایط را فراهم کنید و به او  اجازه دهید خودش طریقه راندن را کم کم و به تدریج بیاموزد. یکی از کارهایی که برای آموزش دوچرخه سواری به کودکان رایج است و ما آن را توصیه نمیکنیم بستن چرخ های کمکی به پشت دوچرخه ای است که کودک نوآموز آن را می راند ، این کار مانع تجربه نگاه داشتن تعادل دوچرخه توسط کودک می شود . با در نظر گرفتن آموزش های اولیه باید به کودک اجازه داد تا خودش دوچرخه سواری را تجربه کند . در این آموزش نحوه یادگیری دوچرخه سواری به کودکان را معرفی خواهیم کرد که  برای هزاران کودک انجام شده و هرگز خطا نداده است. و مطمئن باشید که با این روش کودکان به راحتی دوچرخه سواری را فرامیگیرد.

 

مرحله اول

کودک باید طریقه درست نشستن برروی دوچرخه را بداند . دوچرخه متناسب با کودک باید به گونه ای تنظیم شود که دستهای او به راحتی به فرمان و اهرم ترمزها برسد. همچنین می‌بایست زین دوچرخه متناسب با قد کودک پایین آورده شود. برای تنظیم ارتفاع زین در زمان یادگیری اولیه، مطابق شکل زیر عمل کنید. این تنظیم زین بسیار مهم است به آن توجه کنید. باید زمانی که کودک روی زین  دوچرخه می‌نشیند به راحتی کف پای خود را روی زمین قرار دهد و زانوی کودک هم نباید خم شوم. باید بصورتی باشد که زمانی که کودک روی زین دوچرخه می نشیند بتواند قدم بردارد و راه برود.(مطابق شکل پایین)

 


 

مرحله دوم

معمولا بعضی از دوچرخه های سایز 12 که برای کودکان 2 تا 4 سال طراحی می شوند (مطابق شکل بالا) رکاب ندارند و برای آموزش دوچرخه سواری به کودکان در این سن بسیار ایده آل هستند اگر دوچرخه ای که برای آموزش به کودک استفاده می کنید رکاب دارد می بایست آن را باز کنید، بطوری که ظاهر دوچرخه مثل یک اسب اسباب بازی برای کودک باشد. اگر کودک شما بزرگتر است و می بایست از دوچرخه بزرگتر استفاده کند مجدد از همین روش برای آموزش دوچرخه سواری به او استفاده کنید. فقط کافی است رکاب دوچرخه را باز کنید و به همین روش دوچرخه سواری را به او آموزش دهید.


 

مرحله سوم

از یک زمین با سطح صاف شروع کنید ( درفضای باز) ، در حالی که کودک (مطابق شکل بالا) روی دوچرخه نشسته است و کف پاهای او به راحتی به زمین رسیده است و فرمان را در دست گرفته است او را تشویق به حرکت دادن دوچرخه با پاهایش برروی زمین نمایید و وقتی حرکت را شروع کرد ، او را تشویق به استفاده از ترمزها نمایید تا به آرامی بایستد. در این مرحله به تدریج کودک برقرای تعادل دوچرخه را فرامیگیرد. به هیچ عنوان عجله نکنید این راه امن ترین و مطمئن ترین راه برای یادگیری دوچرخه سواری است.

به زودی کودک این مرحله را به راحتی پشت سر می گذارد و آماده ورود به مرحله بعدی می شود .


 

مرحله چهارم

به کودک پیشنهاد کنید تا دوچرخه را با هر دو پا ، رو به جلو حرکت دهد. در آن مواقعی که هردو پای او روی هوا هستند و دوچرخه در حال حرکت به جلو است . کودک احساس شادابی و نشاط خاصی خواهد داشت. یک سربالایی کوتاه با شیب کم پیدا کنید و به کودک اجازه دهید از آن بالا رود و بعد از آن پایین بیاید ، در ابتدا بهتر است از نقاطی در انتهای شیب شروع کنید (تا مسیر کوتاه باشد) اگر سرعت گرفت و از اینکار راضی بود مسیر را طولانی تر کره و به نقاط بالاتر شیب بروید.


 

مرحله پنجم

به کودک اجازه دهید مسیرهای ناهموار بیشتری را تجربه کند. او به تدریج مهارت های برقراری تعادل دوچرخه را بدست می آورد و هر روز از دوچرخه سواری لذت بیشتری را خواهد برد.


 

مرحله ششم

بعد از اینکه کودک مهارت های اولیه را بدست آورد و به راحتی توانست در حالی که سوار دوچرخه است راه برود و بدود از او بخواهید زمانی که کمی سرعت گرفت پاهای خود را از زمین بلند کند و تعادل برقرار کردن کامل را تجربه کند. به هیچ عنوان عجله نکنید کودک کم کم خود این مهارت را فرا می گیرد فقط کنار او باشید و با حوصله مشوّق خوبی برای او شوید.


 

مرحله هفتم

بسیار طبیعی است که کودکان در هنگام دوچرخه سواری به زمین بخورند. استفاده از دستکش می تواند از صدمه به کف دست جلو گیری کند. بصورت کلی در ابتدای آموزش کودکان به آرامی زمین می خورند و صدمه جدی نمی بینند هرچقدر بچه ها در دوچرخه سواری پیشرفت کنند زمین خوردن های آنها شدید تر خواهد شد  بنابراین با استفاده از کلاه ایمنی و دستکش از این صدمات جلوگیری کنید.


 

مرحله هشتم

زمان سپری شده برای هر کودک در انجام این مراحل می تواند بسیار متفاوت باشد. در کلیه مراحل عجله نکنید بگذارید کودک این مراحل را با بازی پشت سر بگذارد. بصورت کلی هم پیشنهاد می شود بچه ها تا سن 4 سالگی به همین روش دوچرخه سواری بدون پدال دوچرخه سوار شوند و از آن لذت بببرند. در کودکانی که سن بالای 4 سال دارند زمان سپری کردن این مراحل از چند هفته تا چند ماه کاملا متفاوت است اما از آنجایی که بچه ها برای دوچرخه سواری ذوق بسیار دارند این مراحل را به سرعت پشت سر می گذارند.

وقتی کودک این مراحل ( دوچرخه سواری بدون رکاب، پدال) را آموخت، رکاب(پدال) ها را در محل خود نصب نمایید. اگر هم دوچرخه ای که از آن استفاده می کردید از نوع دوچرخه بدون پدال برای کودکان بود می بایست در این مرحله دوچرخه جدید با رکاب که متناسب با سایز کودک خود تهیه کنید.

و بعد، از یک مسیری که کمی  شیب دارد برای حرکت رکاب زدن استفاده کنید و به کودک پیشنهاد کنید در حین سرازیر شدن رکاب هم بزند ، این یک لحظه رویایی برای کودک شماست به همین راحتی کودک دوچرخه سواری را آموخته است.

منبع:

https://virgool.io/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهداد بهداد

برنامه های آموزشی متناسب با خواسته های eRacing را اجرا می کند

مربیان حرفه ای The Sufferfest یک مجموعه آموزشی جدید با جلسات متناسب با خواسته های مسابقه دوچرخه مجازی طراحی کرده اند.

Sufferfest ، که دارای یک کتابخانه از فیلم های آموزشی سرگرم کننده اما با دقت ساختگی در برنامه خود است ، همچنین مجموعه ای از برنامه های آموزشی را ارائه می دهد که می تواند به سیستم عامل هایی مانند Training Peaks منتقل شود. جدیدترین گزینه برای طرحی است که با مسابقه مجازی در مقابل ذهن شما ایجاد شده است.

این برنامه حاوی بیش از 100 برنامه برای دوچرخه سواری و تریاتلون است ، و گزینه های جدید متمرکز eSport را می توان برای مسابقات زیر 20 دقیقه ، کسانی که از 20-50 دقیقه و ساعت به علاوه رویدادهای طولانی طراحی شده اند.

مک کالین ، فیزیولوژیست ارشد دوچرخه سواری با بخش علوم ورزشی Sufferfest ، توضیح داد: "خواسته های مسابقه مجازی با خواسته های رشته های واقعی متفاوت است. اگر می خواهید در دوچرخه سواری eSports موفق باشید ، باید آموزش های متفاوتی داشته باشید. "

"برنامه هایی که برای مسابقات اتومبیلرانی طراحی شده اند ، در آماده سازی ورزشکاران برای چندین ضربه و تلاش پایدار که مشخصه مسابقه در دنیای مجازی است ، مؤثر نیستند."

قهرمان مسابقات ملی ایالات متحده آمریکا 2017 Points Race ، عجیب نیست که تمرکز شخصی خود را از مسابقه اتومبیلرانی به مسیر منتقل کند ، در تلاش برای حضور در بازی های المپیک 2020 توکیو.

این برنامه ها با حضور در ورزشکاران متلاشی در ذهن ساخته شده است که به طور متوسط ​​5/5 ساعت تمرین در هفته نیاز دارد.

"[برنامه ها] این گزینه را به شما می دهد تا تمرین های گاه به گاه را برای مسابقات آنلاین جایگزین کنید. این بدان معنی است که شما می توانید همزمان با بهره مندی از مزایای یک برنامه آموزشی ساخت یافته که به طور خاص برای دوچرخه سواری eSports طراحی شده است ، با دوستان خود به صورت آنلاین سوار شوید. "

eRacing در حال رشد نظم و انضباط است. در ماه آوریل امسال ، کانیون از اولین تیم حرفه ای eRacing که شامل 10 سوارکار است ، پرده برداری کرد که سه نفر از آنها در این رشته به عنوان قهرمانان ملی تاج گذاری شده اند. این تیم با هم به رقابت پرداخت و در لیگ جامعه Zwift KISS پیروز شد.

با بیشتر eRacing میزبان در Zwift ، معرفی برنامه های آموزشی Sufferfest را برای تکمیل رقابت با ارائه دهنده خدمات می بیند.

 

منبع:

https://www.cyclingweekly.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهداد بهداد

فواید دوچرخه سواری


وقتی به کم کردن وزن نگاه می کنیم ، خیلی کم پیش می آید که برنامه غذایی به طور دراز مدت جواب بدهد ، اما ورزش منظم همیشه جواب می دهد. هر نوع ورزش منظم دارای فایده است ، اما دوچرخه سواری مخصوصا خوب می باشد چون آسیب های کمتری در نتیجه انجام آن روی می دهد.
دوچرخه سواری سوزاننده کالری عالی هم می باشد که فواید مختلفی دارد.

طبق گفته بنیاد قلب بریتانیا ، دوچرخه سواری  حداقل 20 مایل در هفته خطر ابتلا به بیماری قلبی کرونری را به کمتر از نصف در مقایسه با غیر دوچرخه سوارها کاهش می دهد. دوچرخه سواری  با سرعت آرام 12 مایل در ساعت در جاده ای صاف 450 کیلو کالری در ساعت مصرف می کند.

احساس جوانی هم در شما ایجاد می کند و استرس را می کاهد. همچنین ادعا می شود که دوچرخه سواری  سرعت متابولیسم تان را تا ساعت ها پس از آن بالا می برد ، در نتیجه بدن تان حتی پس از ورزش هم به سوزاندن کالری ها ادامه می دهد.
دوچرخه سواری  عمدتا فعالیتی آئروبیک  یا هوازی ( بجز زمانیکه از شیبی بالا می روید ) است.  این امر برای  ریه ها  که برای ارسال بیشترین میزان اکسیژن به داخل بدن منبسط می شوند ، و قلب که برای انتقال این اکسیژن به تمام بدن ضربان سریع تری پیدا می کند ، مفید است. قلب و ریه هایی قوی اساس تناسب اندام عمومی می باشد.
حتی با تنها چند مایل  دوچرخه سواری  ، ماهیچه هایتان از فواید آن بهره مند می شوند. عضلات اصلی که به هنگام دوچرخه سواری  استفاده می شوند عضلات قسمت بالای ران ، عضلات پشتی و عضلات ساق پا هستند.
انجام ورزش مواد معروف به اندروفین ها را به داخل جریان خون رها می کند.این مواد حس رضایت و خوشحالی را ایجاد می کنند ، در نتیجه به کاهش استرس کمک می کنند. به طور طبیعی اگر در محیطی مطبوع و دلپسند دوچرخه سواری  کنید سطح رضایت شما حتی بیشتر هم خواهد شد.

 

دوچرخه سواری و کاهش وزن

وﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﮐﻢ ﮐﺮدن وزن ﻧﮕﺎه ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ، ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻢ ﭘﯿﺶ ﻣﯽ آﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻏﺬاﯾﯽ ﺑﻪ طﻮر دراز ﻣﺪت ﺟﻮاب ﺑﺪھﺪ، اﻣﺎ ورزش ﻣﻨﻈﻢ ھﻤﯿﺸﻪ ﺟﻮاب ﻣﯽ دھﺪ.

ھﺮ ﻧﻮع ورزش ﻣﻨﻈﻢ دارای ﻓﺎﯾﺪه اﺳﺖ، اﻣﺎ یکی از مزایای دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری نسبت به سایر ورزش ها این است که خطر مصدومیت در آن کم است.

میزان مصرف کالری در حین دوچرخه سواری

دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﺳﻮزاﻧﻨﺪه ﮐﺎﻟﺮی ﻋﺎﻟﯽ ھﻢ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻓﻮاﯾﺪ ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ دارد. طﺒﻖ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻨﯿﺎد ﻗﻠﺐ ﺑﺮﯾﺘﺎﻧﯿﺎ ، دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﺣﺪاﻗﻞ ۲۰ ﻣﺎﯾﻞ (۳۲ کیلومتر ) در ھﻔﺘﻪ ﺧﻄﺮ اﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎری ﻗﻠﺒﯽ ﮐﺮوﻧﺮی را ﺑﻪ ﮐﻤﺘﺮ از ﻧﺼﻒ در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﻏﯿﺮ دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮارھﺎ ﮐﺎھﺶ ﻣﯽ دھﺪ.

دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ آرام ۱۲ ﻣﺎﯾﻞ در ﺳﺎﻋﺖ ( ۱۹٫۵ کیلومتر در ساعت ) در ﺟﺎده ای ﺻﺎف ۴۵۰ ﮐﯿﻠﻮ ﮐﺎﻟﺮی در ﺳﺎﻋﺖ ﻣﺼﺮف ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

افزایش متابولیسم با دوچرخه سواری

ھﻤﭽﻨﯿﻦ دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﺳﺮﻋﺖ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﯿﺴﻢ ﺗﺎن را ﺗﺎ ﺳﺎﻋﺖ ھﺎ ﭘﺲ از آن ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﺑﺮد، در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﺪن ﺗﺎن ﺣﺘﯽ ﭘﺲ از ورزش ھﻢ ﺑﻪ ﺳﻮزاﻧﺪن ﮐﺎﻟﺮی ھﺎ اداﻣﻪ ﻣﯽ دھﺪ.

دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﻋﻤﺪﺗﺎ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﯽ آﺋﺮوﺑﯿﮏ ﯾﺎ ھﻮازی ( ﺑﺠﺰ زﻣﺎﻧﯿﮑﻪ از ﺷﯿﺒﯽ ﺑﺎﻻ ﻣﯽ روﯾﺪ ) اﺳﺖ. اﯾﻦ اﻣﺮ ﺑﺮای رﯾﻪ ھﺎ ﮐﻪ ﺑﺮای ارﺳﺎل ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﻣﯿﺰان اﮐﺴﯿﮋن ﺑﻪ داﺧﻞ ﺑﺪن ﻣﻨﺒﺴﻂ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ، و ﻗﻠﺐ ﮐﻪ ﺑﺮای اﻧﺘﻘﺎل اﯾﻦ اﮐﺴﯿﮋن ﺑﻪ ﺗﻤﺎم ﺑﺪن ﺿﺮﺑﺎن ﺳﺮﯾﻊ ﺗﺮی ﭘﯿﺪا ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﻣﻔﯿﺪ اﺳﺖ.

ﻗﻠﺐ و رﯾﻪ‌ھﺎﯾﯽ ﻗﻮی اﺳﺎس ﺗﻨﺎﺳﺐ اﻧﺪام ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهداد بهداد

Primož Roglič دومین تور بزرگ سال خود یعنی Vuelta a España را تجربه خواهد کرد.

 

اسلوونیایی در سال 2019 یک فصل موفقیت آمیز داشته است و در مسابقات سه مرحله ای هفته ای پیروز شده و برای پیراهن صورتی در ژیرو دی ایتالیا در ماه مه به رقابت پرداخت.

روگلیچ بعد از عقب رفتن در تور بزرگ ایتالیا و تسویه حساب برای بازی های برتر ، اواخر این ماه اولین حضور خود در Vuelta را انجام می دهد ، زیرا تیم وی مسابقه را در برنامه خود در وب سایت خود قرار داده است.

>>> Thibaut Pinot پس از خروج دلچسب از تور تور فرانسه ، دوباره به دوچرخه سوار شد

جامبو ویمسا 29 ساله استعدادهای خود را در فصول اخیر پرورش داده و از یک بازی سه گانه زمانی به یک مدعی بزرگ گراند تور تبدیل شده است.

دستیابی به موفقیت روگلی فصل گذشته هنگامی که او در تور دو فرانسه چهارم شد و در مرحله نهایی کوهستان به لارونز رسید ، آغاز شد.

او سال 2019 را با ضربات سخت باز کرد و اولین مسابقه سال خود را در تور امارات برنده شد.

Roglič با رفتن به سمت ژیرو ، هر سه مسابقه ابتدایی خود را آغاز کرده بود ، از جمله Tirreno-Adriatico و Tour de Romandie ، و او را به عنوان محبوب ترین رده برای بدست آوردن جادوی روزا بدست آورد.

پس از نمایش های مسلط در دو هفته اول ، روگلیچ به نظر می رسید که صدرنشین مسابقه را به عهده بگیرد اما در مراحل کوه محوری در سوم پایانی مسابقه شروع به ناامیدی کرد.

او توانست در مرحله 21 مرحله آزمایشی ، موقعیت خود را جبران کند و از میکل لاندا (Movistar) غصب کرد تا در ورونا سوم شد.

به نظر می رسد جامبو-وسما تیمی با شکوه گرند تور باشد که بعد از آن استیون کرویزسویجک در مرحله سوم تور 2019 فرانسه تور فرانسه به پایان رسید.

>>> نه برادر ییتس سوار Vuelta a España خواهد شد زیرا میچلتون-اسکات اعلام کرد

با خطرناک ترین مدعیان گرند تور که از Vuelta گم شده اند ، از جمله برندگان تور کریس فروم ، گرینت توماس و اگان برنال (تیم اینئوس) ، وولا می تواند لحظه ای باشد که تیم هلندی جامبو یک برد سخت کسب کند.

Roglič و Kruijswijk هردو برای سوار شدن به تور اسپانیا به همراه کیوی جورج بنت ، که در 10 مسابقه برتر در گراند تور قرار دارد به نام او قرار دارند.

 

https://www.cyclingweekly.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهداد بهداد

دوچرخه سواری در هوای بارانی

دوچرخه سواری در باران به ندرت است که سواران تفریحی به عنوان مورد علاقه خود لیست می کنند. اما بدون در نظر گرفتن اینکه آیا شما این کار را انجام می دهید زیرا باران به طور غیر منتظره ای شروع شده است ، زیرا در طول رفت و آمد باران باران می بارد و شما فقط باید به سر کار بروید ، یا به دلیل اینکه برنامه تمرینی می گوید این همان کاری بود که شما باید انجام دهید - همه ما خودمان را در سواری در حال رانندگی می بینیم. از برخی نقطه نظرات.

 

 

>>> بهتر از Castelli Gabba؟ کت های مسابقه آب و هوای مرطوب در آزمایش

 

یک ژاکت بارانی یا پوسته نازک تر نیز می تواند با لایه های صحیح زیر آن استفاده شود ، اگرچه در نهایت باران مداوم یا بسیار شدید باران می شود.

 

یاد بگیرید چگونه با شروع باران سوار شوید

 

2. چلپ چلوپ را با گل های نگهدار نگه دارید

 

گلدان ها هنگام دوچرخه سواری در باران کمک می کنند

گلدان ها هنگام دوچرخه سواری در باران کمک می کنند

 

آنها ممکن است عالی به نظر نرسند ، و ممکن است مورد انتقاد قرار گیرند ، اما ضروری هستند. گلدان های نگهدارنده تمام آبهای کثیف را در جاده های پاها ، پاهای پایینی و پشت خود حفظ می کنند (جایی که چرخ های محافظت نشده با رها کردن بی دقتی آب را اسپری می کنند)

 

>>> هفت نکته برای آماده شدن دوچرخه خود برای زمستان

 

حتی اگر باران را از دست ندهید ، جاده ها مرطوب باقی می مانند. آن آب (کثیف) پس از آن توسط چرخ ها برافروخته می شود و شما را خیس و سرد می کند. کف پوش اضافه شده به گارد جلوی محافظت حتی بیشتر می کند.

 

۳ از پوشاک و دستکش استفاده کنید

اندام های شما اولین قسمت های بدن شما هستند که به منظور حفظ دمای هسته قربانی می شوند و هنگامی که دست و پای شما خیس و سرد می شود ، به طور نامتناسب احساس ناراحتی خواهید کرد.

 

در حالی که دستکش کمی مناسب تر است ، وزن آن ها در طلا بسیار سنگین است.

 

دستکشهای دوچرخه سواری شما باید بدون آنکه ضخیم باشد از کنترل شما جلوگیری کند زیرا هنوز لازم است بتوانید ترمز و چرخ دنده را از طریق تمام مواد احساس کنید. با این حال ، بسیاری از مارک ها دستکش های نئوپرن تولید می کنند که باران را از بین می برد و به شما امکان می دهد مهارت و مهارت را حفظ کنید.

 

4- از چاشنی زنجیره ای استفاده کنید

 

 

دوچرخه سواری در باران باعث شده تا زنجیر دوچرخه شما بیشتر شود

دوچرخه سواری در باران به زنجیر دوچرخه شما خواهد رسید

 

بعد از یک بارندگی در باران باید بلافاصله خود را خشک کنید و خشک کنید. همین مسئله در مورد زنجیره شما نیز صدق می کند.

 

>>> چگونه دوچرخه خود را در هفت دقیقه تمیز کنید

 

آن را با چربی خشک کن بپوشانید (WD40 یا GT85 هر دو به طور گسترده ای در دسترس هستند) گرچه مواد معدنی مخصوص دوچرخه مانند Muc Off وجود دارد) سپس به سختی آن را با دستمال پاک کنید تا خشک شود. چند قطره روغن سپس آن را برای حرکت بعدی محافظت می کند. این کار را انجام دهید و می تواند طول عمر زنجیره را دو برابر کند.

 

ایده خوبی است که سایر قطعات متحرک فلزی را نیز اسپری کنید. مکانیزم های دنده جلو و عقب و تماس گیرنده ترمز. سعی کنید دنده را از هاب ها ، براکت پایین ، رینگ های چرخ و بلوک های ترمز دور نگه دارید. در حالت ایده آل ، کل دوچرخه شما پس از یک سواری مرطوب شسته می شود ، اما می دانیم که واقع بینانه نیست

لباسی بپوشید که خشک نگهتان دارد.

هرچه خیس تر شوید بیشتر هم سردتان میشود. یک ژاکت ضدآب و یک کلاه استفاده کنید. جوراب های پشمی هم گزینه های خوبی هستند. از دستکش های ضدآب استفاده کنید و روی کفشتان را بپوشانید.

عینک مناسب بزنید.

در نور کم عینک های زرد برای محافظت از چشم مناسبند. وقتی در باران میرانید عینک آفتابی عادی باعث میشود خیابان را خوب نبینید.

اگر بازهم مشکل دیدن داشتید، میتوانید از کلاه لبه داری استفاده کنید که باعث شود باران به عینکتان نخورد.

Untitled-3 حواستان به گودال ها و رنگین کمان روی جاده ها باشد.

سطح جاده بعداز شروع باران خیلی لیز و خطرناک است. ممکن است بنزین های روی سطح جاده کاملا پخش شوند و کاملا جاده را لیز کنند. پس حواستان به قطعه هایی از جاده که شبیه رنگین کمان شده است باشید. همچنین به گودال ها.

حواستان به ترمز هم باشد.

ترمزی که در طول فصل گرما به خوبی عمل میکند در ماه های بارانی سریع خراب میشود. همیشه قبل از حرکت آنرا چک کنید.

حواستان به پیچ ها باشد.

عبور ازپیچ در باران خیلی خطرناک است. هرچقدر که میتوانید وزن بدنتان را روی رکاب بیرونی بیندازید. با سرعتی بپیچید که مناسب باشد.

اتصال گلگیر

گلگیر وصل کردن به دوچرخه اصلا احمقانه نیست. بر روی هردو چرختان نصب کنید. مخصوصا به درد هوای بارانی میخورد.

گلگیرهای بیشتر را یادتان نرود!

وقتی دیدید که چقدر راندن با گلگیر بهتان کمک میکند، احتمالا میخواهید که پشت چرخ هایتان را هم حفاظت کنید. با کمی ابتکار میتوانید با بریدن بطری های قدیمی به نوارهای گرد، اینکار را انجام دهید.

 

https://www.cyclingweekly.com

http://cycling.blog.ir/1398/05/10/%D8%AF%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهداد بهداد

هنگام دوچرخه سواری از این 6 نوع بدترین مگس خودداری کنید

ممکن است از آنها متنفر باشید ، اما این امر باعث می شود که این امر بهتر شود. تا زمانی که دنیا را با دوچرخه سفر می کنیم ، حشرات کوچک تمام تلاش خود را برای خراب کردن شادی ما با حمله به چشم ، دهان و کلاه ما انجام می دهند. در اینجا لیستی از رایج ترین گونه ها آورده شده است.

اشتراک گذاری:

1. بمب چشم
این نوع اشکال خاص به وجود آمده است که هرگز هنگام سوار شدن بدون عینک چشم شما را از دست نمی دهد. برای برخورد با یک جسم پرواز مانند گلوله آماده باشید که برای چند دقیقه بینایی شما را از بین می برد. صدمه دیده ، باعث می شود شما گریه کنید تا وقتی که دوچرخه سواری را متوقف نکنید و با استفاده از ناخن های خود ، جسد مرده را از چشم خرد شده خود خارج کنید.

2. Suffocator
یک مثال مشابه ، فقط بسیار بدتر. هنگامی که می خواهید روی فرمان متمرکز شوید ، پرواز مخرب معمولاً هنگام حرکت سریع در یک تپه استنشاق می شود. هنگامی که در حنجره شما گیر کرد ، باعث خفه شدن و استفراغ شما می شود. همچنین ممکن است افراد اطراف را به شماره گیری 911 سوق دهد. اگر زنده بمانید ، نفس عمیق بکشید ، اشک را از چشمان خود پاک کنید و سوار شوید ، در حالی که هنوز هم هر ده ثانیه سرفه می کند.

3. دنبال کننده
حتی اگر هرگز روی شما ننشیند ، به دور خود می چرخد ​​، به احتمال زیاد در سطح دهان یا چشم شما ، جایی که عمداً در سنین عذاب فرو می رود. حدود نود درصد چنین مواردی در هنگام کوهنوردی هنگام نیاز به تنفس عمیق اتفاق می افتد که آسان نیست وقتی بدانید با هر نفس می توانید حشره را درون دهان خود بکشید. با این حال اعصاب شما خرد شده است ، و تنها کمک این است که باور کنید می توانید هنگام سوار خشمگین پرواز تحریک کننده را رها کنید.

4- میان وعده
به دلیل این گونه ، بسیار بسته می شود که دهان خود را ببندید. آسان برای گفتن و انجام این کار دشوار است. هنگامی که وارد شوید ، دیر هنگام آن را رد کنید - پرواز به شکم شما تمام خواهد شد ، همانطور که پیامبران انجیل یونس در داخل نهنگ به پایان رسید.

5- بوزر
در هنگام سوار شدن ، در تهویه کلاه ایمنی یا پشت تسمه هایی که وزوز و تپش دارد ، گیر می افتد ، تا زمانی که آن را آزاد کنید و بگذارید پرواز کند.

6. خلبان
روی بازوی شما یا از آن بدتر ، روی صورت شما فرود می آید و سعی می کنید وقتی می خواهید آن را با کف دست ببندید. از آنجا که مطمئناً از دست رفته اید ، آرام آرام از بین می رود و بعد از دایره ای کوتاه در اطراف سر ، دقیقاً بعد از اینکه دوباره فرمان خود را گرفتید ، در همان نقطه فرود بیایید ، و به طور غیر کلامی اعلام کنید بار دیگر هوای امن است.

https://www.welovecycling.com/wide/2018/06/22/avoid-these-6-worst-types-of-flies-when-cycling/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهداد بهداد

دوچرخه مناسب سفر

آیدین غفار نژاد مهربانی / کتاب سفر با دوچرخه

هنگامی که کسی از ما می پرسد چه نوع دوچرخه ای را برای سفر انتخاب کنم ما با یادآوری این موضوع شروع می کنیم که دوچرخه واقعا مهم نیست. تاریخ سفر با دوچرخه پر از توریست هایی است که مسافت های طولانی را با دوچرخه هایی طی کرده اند که حداقل در ظاهر برای این کار مناسب نبوده اند. Thomas Stevensدر دهه ۱۸۸۰ دنیا را با یک دوچرخه قدیمی مدل آن زمان با نام penny farthing رکاب زد (دوچرخه هایی با چرخ جلوی بسیار بزرگ). Heinz Sticke حدود نیم میلیون کیلومتر را روی دوچرخه ای رکاب زد که فقط ۳ سرعت داشت. همچنین از سه چرخه برای طی کردن طول قاره ها استفاده شده است. نکته مهم اینکه دوچرخه خوب اصلا ضروری نیست. تصمیم و نگرش مثبت مهمترین عامل در پیروزی در موفقیت سفر با دوچرخه است نه قیمت دوچرخه. در نظر داشته باشید که شما در شرایطی می خواهید هزینه اضافی برای دوچرخه بپردازید که ممکن است پول خوبی هم برای سفر نداشته باشید. و نکته دیگر اینکه اصلا تصویر نکنید که خرید دوچرخه گرانتر شما را از نگرانی های مکانیکی رها می کند. شما جدای از اینکه چه دوچرخه ای را سوار می شوید و کجا دوچرخه سواری می کنید همیشه دغدغه نگهداری و پیش آمدهای ناخواسته مکانیکی را خواهید داشت و بهتر است بجای اینکه دنبال وسایل خاص دوچرخه بگردید، عمومی ترین وسایل را در سریع ترین زمان ممکن و راحت ترین روش پیدا کنید. شما با هزینه پایین می توانید دوچرخه ای پیدا کنید که شرایط مناسب برای سفر را داشته باشد. برای این منظور دوچرخه باید برخی تجهیزات جانبی مثل ترک عقب، قمقمه آب و.. را داشته باشد و طراحی آن بگونه ای باشد که برای مسیرهای طولانی راحتی آن بیشتر از سرعتش باشد.

۵ فاکتور مهم قبل از اینکه در مورد مدل یا برند خاصی فکر کید به این ۵ نکته مهم توجه داشته باشید. این موارد باعث می شود انتاب شما محدود تر و ساده تر شود. | . بودجه یک دوچرخه دست دوم مناسب حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. برایخرید چنین دوچرخه ای سمساری ها را بگردید و یا در باشگاه های دوچرخه سواری اطرافتان بپرسید. شاید کسی چنین دوچرخه ای برای فروش داشته باشد. از سوی دیگر یک دوچرخه بسیار خوب توریستی حدود ۲۰۰۰ دلار به بالا قیمت دارد. اگر انتخابتان دوچرخه گران قیمت است می توانید بدنه ای که متناسب با اندازه های بدن شما ساخته شده است انتخاب کنید و چرخ های دست ساز با جدیدترین تکنولوژی (توپی Rohloff و محرک تسمه ای استفاده کنید. همچنین می توانید رنگ سفارشی خود را برای دوچرخه تان انتخاب کنید. . طول مسیر در سفرهای کوتاهی که در مسافت های نزدیک به محل زندگی تان انجام می دهید هر نوع دوچرخه ای را می توانید استفاده کنید. همچنان که گفتم ما به شخصه مسافت بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر را با دوچرخه هایی طی کردیم که هر کدام به قیمت ۱۰۰ دلار از یک حراجی خیریه خرید شده بودند. این دوچرخه ها همیشه سواری روانی نداشتند. ما برای قطعات یدکی آنها هم بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار هزینه کردیم

پس از دیدن سیستم حمل و نقل محلی موز و سوار شدن تمام اعضای خانواده پشت دوچرخه در هند، بسیاری از گردشگران غربی دوچرخه ای قدیمی می خرند و کوله پشتی را روی ترک آن می بندند و تعطیلاتی فراموش نشدنی را تجربه می کنند.

ولی در هر حال با این دوچرخه ها ما سفرهای زیبایی داشتیم بدون اینکه هزینه اضافی زیادی پرداخت کنیم. هر چقدر مسافتی که قرار است بروید بیشتر و دورتر باشد، بیشتر لازم است برای دوچرخه تان هزینه کنید. توجه ویژه ای به کیفیت چرخ ها داشته باشید، یک ست دنده مناسب انتخاب کنید، ترکبندی انتخاب کنید که بتواند بار سنگین را تحمل کند و البته یک زین راحت. •

عوارض زمین

در صورتی که قصد سفر در رشته کوه ها میانی شمال آمریکا را دارید، یک دوچرخه کوهستان با تعلیق مناسب می تواند برای شما بهترین انتخاب باشد. در این منطقه شما با جاده های پر از دست انداز روبرو خواهید شد. از سوی دیگر اگر مسیر شما جاده آسفالته با هوایی مناسب است در این صورت یک دوچرخه توریستی یا تایرهای نازک بیشتر به کار شما می آید. 

حمل با اتوبوس، قطار و هواپیما

حمل و نقل به وسیله هواپیما، قطار یا اتوبوس به عنوان بخشی از سفر شماست و اگر دوچرخه ای غیر معمول با طول یا عرض خیلی بزرگ (مثل دوچرخه دو نفره انتخاب کنید ممکن است برای جابجایی آن به مشکل بر بخورید. پس اگر در سفرتان قصد استفاده از حمل و نقل عمومی را دارید سعی کنید تا حد امکان دوچرخه ای استاندارد انتخاب نمایید. Bike یا ‫‫ Brompton ممکن است تصمیم بگیرید از دوچرخه های تاشخو (مانند استفاده کنید. این نوع دوچرخه ها زیاد برای سفر معمول نیستند ولی به Friday هر حال می توان از آنها نیز استفاده کرد. نمونه هایی از سفرهای کامل را در طول قاره ها می توان یافت که با استفاده از دوچرخه های تاشو انجام شده است. اگر مخی خواهید از یک دوچرخه غیر معمول استفاده کنید ممکن است بتوانید آن را با هواپیما جابجا کنید (یا با باربری ولی منتظر هزینه های بالاتر نسبت به دوچرخه معمولی باشید.

راحتی

بهترین دوچرخه، دوچرخه ای است که در نهایت احساس بهتری را برای شما فراهم می کند. قبل از اینکه دوچرخه ای را بخرید حتما یکبار سوار آن شوید. حتی می توانید از فروشنده بخواهید که اجازه دهد با دوچرخه چند ساعت رکاب بزنید و یا آن دوچرخه را برای یک آخر هفته اجاره کنید. اگر با گردن درد، زانو درد یا مچ درد بر می گردید، شما دوچرخه رویایی خودتان را پیدا نکرده اید و یا نیاز به تنظیم اندازه های آن دارید.

انواع دوچرخه ها

حالا که در خصوص دوچرخه های مناسب برای سفر مقدمه ای دانستید، لازم است که در مورد انواع دوچرخه های مورد استفاده برای سفر توضیحاتی ارائه دهیم. اگر قصد دارید از فروشگاه های نزدیک خودتان خرید کنید بیاد داشته باشید که معمولا مغازه ها از دوچرخه های توریستی موجودی ندارد و در فروشگاه های زنجیره ای که قطعا نمی توانید این مدل دوچرخه ها را پیدا کنید. بهتر است پیش یک نماینده فروش حرفه ای بروید که بتواند راهنمایی های لازم را ارائه دهد و مدل های مختلفی از این نوع دوچرخه ها را هم موجود داشته باشد.


سری های میان رده توریستی

این مطلب شاید برای شما مفید باشد!

راهنمای جامع خرید دوچرخه

سه مدلی که در ادامه آورده می شود، نمونه هایی از مدل های میان رده اند که به خوبی جواب داده اند و تعادل خوبی میان قیمت و کیفیت دارند. 

Trek’s classic 520 model

وب سایت شرکت سازنده

Trek’s classic 520 model

Surly’s Long Haul Trucker

وب سایت شرکت سازنده

Surly’s Long Haul Trucker

TX-400 from VSF Fahhradmanufaktur

وب سایت شرکت سازنده

TX-400 from VSF Fahhradmanufaktur

انتظار قیمت ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلاری را برای هر یک از این دوچرخه ها داشته باشید. سرمایه گذاری قابل توجهی است ولی در نظر داشته باشید که می خواهید سال ها با این دوچرخه لحظات شادی را تجربه کنید و قیمت این دوچرخه ها نیز در برابر نمونه های رده اول بازار بسیار پایین تر است. دوچرخه هایی که در این دسته قرار می گیرند باید ویژگی های زیر را داشته باشند


فاصله محور بزرگ (فاصله محور دو چرخ)

این نوع از بدنه ها به شما اجازه می دهد تا براحتی خورجین خود را بر روی ترک دوچرخه جا دهید بدون اینکه در موقع رکاب زدن پا با خورجین برخورد نماید.

نقاط اتصال

اگر دوچرخه محل مناسب برای نصب ۳ قمقمه، گلگیر و ترک دوچرخه داشته باشد ایده آل است.

تجهیزات

معمولا ست دنده های شیمانو XTیا LX مورد استفاده قرار می گیرند. اگر گزینه هایی مانند رنگ و اندازه چرخ را در انتخاب دوچرخه در نظر بگیرید معمولا انتخاب زیادی نخواهید داشت .برای خرید دوچرخه این موارد را چک کنید و در صورت نیاز، اصلاحات لازم را روی دوچرخه انجام دهید : ترکبند

دوچرخه های توریستی معمولا دارای ترکبندهایی هستند که تحمل بار برای مسافرت های متوسط را دارند و برای سفرهای طولانی مناسب نیستند. اغلب هم فقط ترکبند عقب دارند و حتی برخی موارد دوچرخه ها کلا ترکبند ندارند و باید به عنوان تجهیزات اضافی خریداری نمایید.

دنده ها

ممکن است دنده های دوچرخه نسبتا سنگین باشند و دنده سبکی که مناسب برای سربالایی های جدی باشد نداشته باشد. فضای آزاد چرخ چک کنید که فضای کافی بین چرخ و گلگیر برای استفاده از چرخ های پهن تر داشته باشید. در صورتی که این فضا کم باشد در جاده های خاکی به مشکل خواهید خورد.

چرخ ها

چرخ ها احتمالا با ماشین ساخته شده اند و دقت چرخ هایی را که با دست ساخته می شوند ندارند. لاستیک ها احتمالا باید تا حدی ضخیم باشد تا مناسب جاده های خاکی نیز باشد.

زین

معمولا زین ها زیاد راحت نیستند و لازم است با زین های مناسب تر جایگزین شوند. در حالت کلی اگر قصد سفرهای کوتاه را در جاده های آسفالته دارید هیچ یک از این موارد مسئله خاصی نیست. ولی اگر قصد دارید سفرهای پرماجراتری داشته باشید حتما برای ترک بند، زین و چرخ های مناسب تر هزینه کنید. با این تغییرات شما می توانید یک دوچرخه رده متوسط را به دوچرخه ای مناسب برای سفرهای طولانی تبدیل کنید بدون اینکه نیاز باشد هزینه یک دوچرخه خیلی عالی را بپردازید. در صورتی که قصد ارتقای دوچرخه خریداری شده را دارید حتما با فروشگاهی که از آن خرید می کنید صحبت کنید. ممکن است بتوانید با خرید همه اقلام مورد نیاز به همراه دوچرخه، تخفیف خوبی بگیرید. برنامه ریزی باعث می شود که صرفه جویی بیشتری بکنید. می توانید خریدتان را در پاییز یا زمستان انجام دهید که مدل های سال جدید آمده اند و مدل های سال قبل را می شود ارزانتر خرید.


دوچرخه های مخصوص سفر یا دوچرخه سایکل توریست

این مطلب شاید برای شما مفید باشد!

دوچرخه ها و سه چرخه های خوابیده

دوچرخه های سفری، نمونه های بزرگ و مقاوم دنیای دوچرخه اند. این دوچرخه های با کیفیت آماده اند تا هر چه را که می خواهید بر آن سوار کنید. برخی از این دوچرخه ها را صنعتگرانی می سازند که در طول یکسال در کارگاه خود بیش از ۱۲ دوچرخه تولید نمی کنند. برخی دیگر نیز توسط برندهای معروف مانند Thorn or .Koga ساخته می شوند. جدای از سازنده، این نوع دوچرخه ها باید بتوانند کل دنیا را طی کنند، از فراز کوهستان ها، در مسیر رودخانه ها و در مسیر های صخره ای با اعتماد به اینکه می توانید ملزومات حداقل یک هفته خود را نیز روی ترک بند آن ببندید. فریم ها اغلب بر اساس اندازه های شخص ساخته می شوند و اندازه چرخ ها معمولا ۲۶ در نظر گرفته می شود که در تمام دنیا بیشتر استفاده می شود و پیدا کردنش آسان تر است برای دوچرخه هایی در این سطح باید تمرکز بر روی کیفیت بالای قطعات و زیبایی دوچرخه باشد. در این رده، می بایست رنگ آمیزی خاص برای دوچرخه و کیفیت و تمیزی جوش بسیار مورد توجه قرار گیرد.


توپی روهلوف (گیربکسی)

توپی گیربکسی Rohloff، قطعه هایتک برای دوچرخه های توریستی با مزایای بسیار که خود به تنهایی قیمت دوچرخه را حدود ۱۲۰۰ دلار افزایش می دهد.

دوچرخه های توریستی رده بالا معمولا از آخرین تکنولوژی ها از جمله تکنولوژی توپی های گیربکسی استفاده می کنند. این نوع توپی ها، شامل سیستم دنده ای در محفظه کاملا بسته هستند که نیاز به تعمیرات آنچنانی هم ندارند. بخاطر بسته بودن گیربکس، این دوچرخه ها برای سفر در جاده های کثیف و خاکی بسیار مناسب اند. از ویژگی های دیگر این نوع سیستم دنده توانایی آن در تعویض دنده بدون پدال زدن است (مثلا اگر بخواهید در جا دنده عوض کنید). چرخ های استفاده شده در سیستم های روهلوف نیز بسیار مقاوم ترند چرا که محدودیت هایی که در دوچرخه های معمولی از وجود شانژمان ناشی می شود در این دوچرخه ها وجود ندارد. توپی های روهلوف حداقل ۱۲۰۰ دلار به قیمت دوچرخه شما اضافه خواهد کرد و در شرایطی که مشکلی پیش بیاید و توپی کار نکند مجبورید برای تعمیرات آن را به

شرکت سازنده عودت دهید. خدمات بعد از فروش این شرکت عالی است ولی معمولا شما نمی توانید سفرتان را متوقف کنید تا چرخ شما به آلمان ارسال شود و بعد از تعمیرات برگردد. ترجیح شخصی من استفاده از سیستم های شانژمان معمولی است که به آسانی تعمیر می شوند و تقریبا هر تعمیر کار دوچرخه ای می تواند از آن سر در بیاورد. ولی برخی از دوچرخه سواران ترجیح می دهند از سیستم روهلوف استفاده کنند. واقعا نمی توان گفت که کدام یک از اینها بهترند ولی لازم است قبل از انتخاب در مورد مزایا و معایب هر یک اطلاعات داشته باشید.


آینده نگر باشید

در خرید دوچرخه های توریستی می بایست بسیار آینده نگر باشید. چون این دوچرخه ها معمولا بر اساس سفارش ساخته می شوند و معمولا چند هفته یا حتی چند ماه طول می کشد تا آماده شوند. پس اگر شش ماه یا یکسال قبل از عزیمتتان به فکر تهیه دوچرخه باشید اصلا عجله نکرده اید. بهتر است زمان کافی برای آماده شدن دوچرخه تان در نظر بگیرید.

https://www.blogsky.com/docharkheh29/post/index

https://www.blogsky.com/cycling59/post/index

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهداد بهداد

دوچرخه، شاهکار علم فیزیک

دوچرخه، شاهکار علم فیزیک

دوچرخه، شاهکار دانش فیزیک است. این وسیله، با تبدیل قدرت عضلانی افراد به انرژی جنبشی و به حرکت درآوردن چرخ‌ها، از بیشترین کارایی انرژی در مقایسه با هر وسیله دیگری که تاکنون ساخته شده، برخوردار می‌باشد.دوچرخه‌سواری از لحاظ کارایی انرژی، از پیاده‌روی نیز موثرتر بوده، چرا که به ازای هر یک مایل طی مسافت، به یک سوم کالری موردنیاز برای راه رفتن، نیازمند است.
چرا وقتی که دوچرخه سواری را در حال حرکت می بینیم, پره های بالایی چرخ دوچرخه اش را نمی توانیم تشخیص دهیم؛ ولی پره های پایینی چرخ را به راحتی و تک تک می بینیم؟ به نظر می رسد که بالای چرخ سریع تر از پایین آن حرکت می کند. آیا واقعاً همین طور است؟ اگر جوابتان مثبت است, چه طور می شود آن را توضیح داد؟ آیا این پدیده ای عادی است یا یک شعبده و چشم بندی است؟همان طور که می دانید محیط اطراف ما از قوانین خاصی پیروی می کند که به آن اصطلاحاً قوانین فیزیک می گوییم. می توان معمای چرخ دوچرخه را به آسانی با قوانین فیزیک توضیح داد و فهمید که هیچ چیز غیر عادی در این پدیده وجود ندارد.
ابتدا برای این که بفهمیم که آیا واقعاً قسمت بالایی چرخ، سریع تر از قسمت پایینی حرکت می کند، یک تکه کاغذ رنگی را از پهلو به چرخ (به لاستیک رویی چرخ) می چسبانیم و وقتی دوچرخه حرکت می کند به کاغذ نگاه می کنیم. بله! وقتی کاغذ در قسمت پایین چرخ حرکت می کند, خیلی خوب و واضح دیده می شود، ولی وقتی به بالای چرخ می رسد، با چنان سرعتی حرکت می کند که حتی نمی توانیم آن را ببینیم. پس این پدیده واقعاً اتفاق می افتد، ولی علت آن چیست؟ با کمی تفکر می توان پاسخ معما را یافت. هر نقطه از چرخ یک دوچرخه یا ماشین در حال حرکت، در هر لحظه دو حرکت انجام می دهد:
1- به دور خودش می چرخد.
2- به سمت جلو می رود.
و این دو حرکت با هم جمع می شوند که به آن ترکیب حرکت های انتقالی و دورانی می گویند؛ چون هر چرخی در هر لحظه، هر دو حرکت را با هم انجام می دهد.
در قسمت بالایی چرخ، حرکت دورانی با انتقالی جمع می شود؛ چون جهت هر دو حرکت به یک طرف است. در صورتی که در قسمت پایین، حرکت دورانی در جهت عکس حرکت انتقالی بوده و از آن کم می شود. به این دلیل است که قسمت بالایی چرخ از قسمت پایینی چرخ نسبت به ما که آن را می بینیم، سریع تر حرکت می کند.
به این ترتیب همه ی نقطه های چرخِ دوچرخه ی در حال حرکت با سرعت مساوی تغییر مکان نمی دهند. نقاطی از چرخ که در لحظه ی معین با زمین تماس دارند، از دیگر نقاط آن کندتر حرکت می کنند. دقیقاً این نقاط در لحظه ی تماس با زمین، بی حرکت هستند. همه ی مطلبی که گفته شد، فقط درباره ی چرخی است که روی زمین حرکت می کند، نه درباره ی چرخی که دور خود می چرخد و روی زمین قرار ندارد.
علاوه بر این، دوچرخه سوارها زمانی که با دوچرخه گردش می کنند، در این فکر نیستند که چه نیروهایی دست به دست هم داده اند تا او را در حالت تعادل روی دوچرخه نگه دارند. اما دست کم دو عامل وجود دارد که باعث می شوند دوچرخه سوار از روی دوچرخه اش بر زمین نیافتد.
یکی از این دو عامل «نیروی ژیروسکوپی» یا «نیروی چرخشی» است.
ژیروسکوپ دستگاه سنگینی است که به حلقه شباهت دارد و از چرخ و محور تشکیل شده است. ژیروسکوپ طوری روی محورش قرار گرفته است که اگر به هر طرف بچرخد، مرکزش در یک نقطه ثابت باقی می ماند. هنگامی که چرخ ژیروسکوپ به حرکت در می آید، در همان جایی که به حرکت در آمده بود، باقی می ماند مگر آنکه یک نیروی خارجی بر آن وارد شود.
چرخ های دوچرخه نیز زمانی که شروع به چرخیدن می کنند، یک چنین واکنشی را از خودشان نشان می دهند. تا زمانی که نیروی قابل توجهی از خارج به چرخ ها وارد نشده است، چرخ ها در همان سطح و مسیر، حرکت خواهند کرد. به این ترتیب، نیروی ژیروسکوپی است که دوچرخه را در حالت عمودی نگه می دارد
دومین عاملی که باعث می شود که دوچرخه سوار از روی دوچرخه اش بر زمین سقوط نکند، «نیروی گریز از مرکز» نام دارد. نیروی گریز از مرکز همان نیرویی است که وقتی شما در داخل اتومبیل یا اتوبوس نشسته اید و اتومبیل به سرعت به طرف چپ می چرخد، شما را به سمت راست می کشاند
هنگامی که دوچرخه سوار احساس می کند که چیزی نمانده است که از روی دوچرخه اش بر زمین بیافتد، چرخ جلو را به طرف مسیر سقوطش می چرخاند. با انجام دادن این کار، نیروی گریز از مرکز دوچرخه سوار را دوباره به حالت عمود در خواهد آورد. به عبارت دیگر، می توانیم بگوییم دوچرخه سوار بدون آنکه فکرش را بکند، چرخ دوچرخه اش را طوری حرکت می دهد که نیروی گریز از مرکز بتواند او را به حالت عمودی نگه دارد.

http://cafevarzesh.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهداد بهداد

نکته هایی برای مربیان دوچرخه سواری

مربیان حرفه ای The Sufferfest یک مجموعه آموزشی جدید با جلسات متناسب با خواسته های مسابقه دوچرخه مجازی طراحی کرده اند.


Sufferfest ، که دارای یک کتابخانه از فیلم های آموزشی سرگرم کننده اما با دقت ساختگی در برنامه خود است ، همچنین مجموعه ای از برنامه های آموزشی را ارائه می دهد که می تواند به سیستم عامل هایی مانند Training Peaks منتقل شود. جدیدترین گزینه برای طرحی است که با مسابقه مجازی در مقابل ذهن شما ایجاد شده است.


این برنامه حاوی بیش از 100 برنامه برای دوچرخه سواری و تریاتلون است ، و گزینه های جدید متمرکز eSport را می توان برای مسابقات زیر 20 دقیقه ، کسانی که از 20-50 دقیقه و ساعت به علاوه رویدادهای طولانی طراحی شده اند.


مک کالین ، فیزیولوژیست ارشد دوچرخه سواری با بخش علوم ورزشی Sufferfest ، توضیح داد: "خواسته های مسابقه مجازی با خواسته های رشته های واقعی متفاوت است. اگر می خواهید در دوچرخه سواری eSports موفق باشید ، باید آموزش های متفاوتی داشته باشید. "


"برنامه هایی که برای مسابقات اتومبیلرانی طراحی شده اند ، در آماده سازی ورزشکاران برای چندین ضربه و تلاش پایدار که مشخصه مسابقه در دنیای مجازی است ، مؤثر نیستند."


قهرمان مسابقات ملی ایالات متحده آمریکا 2017 Points Race ، عجیب نیست که تمرکز شخصی خود را از مسابقه اتومبیلرانی به مسیر منتقل کند ، در تلاش برای حضور در بازی های المپیک 2020 توکیو.


این برنامه ها با حضور در ورزشکاران متلاشی در ذهن ساخته شده است که به طور متوسط ​​5/5 ساعت تمرین در هفته نیاز دارد.


"[برنامه ها] این گزینه را به شما می دهد تا تمرین های گاه به گاه را برای مسابقات آنلاین جایگزین کنید. این بدان معنی است که شما می توانید همزمان با بهره مندی از مزایای یک برنامه آموزشی ساخت یافته که به طور خاص برای دوچرخه سواری eSports طراحی شده است ، با دوستان خود به صورت آنلاین سوار شوید. "


eRacing در حال رشد نظم و انضباط است. در ماه آوریل امسال ، کانیون از اولین تیم حرفه ای eRacing که شامل 10 سوارکار است ، پرده برداری کرد که سه نفر از آنها در این رشته به عنوان قهرمانان ملی تاج گذاری شده اند. این تیم با هم به رقابت پرداخت و در لیگ جامعه Zwift KISS پیروز شد.


با بیشتر eRacing میزبان در Zwift ، معرفی برنامه های آموزشی Sufferfest را برای تکمیل رقابت با ارائه دهنده خدمات می بیند.


>>> برنامه های دوچرخه سواری داخلی در مقایسه


دیوید مک کویلن ، مدیرعامل Sufferfest ، گفت: "Sufferfest برای کمک به ورزشکاران در رسیدن به اهدافشان ، چه آنها در جاده ، چه در زمین و چه به صورت آنلاین رقابت می کنند."


وی گفت: "در حالی که دنیای مجازی برای مسابقه عالی است ، هیچ چیز نمی تواند علم ورزش و آموزش ساختار یافته ای را که Sufferfest ارائه می دهد ضرب کند. این برنامه های جدید به همراه تمرین های مبتنی بر 4DP و همچنین برنامه های اختیاری یوگا ، تمرین قدرتی و قدرت ذهنی ما ، هر ورزشکاری را به بهترین شکل ممکن برای مسابقات مجازی سوق می دهد. "

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهداد بهداد

دوچرخه سواری در باران

دوچرخه سواری در باران به ندرت است که سواران تفریحی به عنوان مورد علاقه خود لیست می کنند. اما بدون در نظر گرفتن اینکه آیا شما این کار را انجام می دهید زیرا باران به طور غیر منتظره ای شروع شده است ، زیرا در طول رفت و آمد باران باران می بارد و شما فقط باید به سر کار بروید ، یا به دلیل اینکه برنامه تمرینی می گوید این همان کاری بود که شما باید انجام دهید - همه ما خودمان را در سواری در حال رانندگی می بینیم. از برخی نقطه نظرات.


>>> بهترین معاملات جمعه سیاه برای دوچرخه سواران


گرچه سواری مرطوب معمولاً چیزی نیست که ما منتظر آن باشیم ، مطمئناً می توانیم قدم هایی را برای لذت بخش تر کردن آنها برداریم - و تأثیرات منفی آنها را کاهش می دهیم.


در اینجا چند نکته برای خنک نگه داشتن شما در مرطوب ...


1. روی یک ژاکت ضد آب خوب سرمایه گذاری کنید

مهمترین مورد لباس برای مقابله با باران ، یک ژاکت است. نه تنها یک ژاکت ضد آب خوب باعث می شود تا تنه شما خشک شود بلکه به شما در تنظیم دمای بدن کمک می کند. GoreTex بهترین ماده است زیرا ضد آب و تنفس است. یک ماده تنفس کننده ضروری است بنابراین شما بیش از حد گرم نمی شوید.


>>> بهتر از Castelli Gabba؟ کت های مسابقه آب و هوای مرطوب در آزمایش


یک ژاکت بارانی یا پوسته نازک تر نیز می تواند با لایه های صحیح زیر آن استفاده شود ، اگرچه در نهایت باران مداوم یا بسیار شدید باران می شود.


یاد بگیرید چگونه با شروع باران سوار شوید


2. چلپ چلوپ را با گل های نگهدار نگه دارید


گلدان ها هنگام دوچرخه سواری در باران کمک می کنند

گلدان ها هنگام دوچرخه سواری در باران کمک می کنند


آنها ممکن است عالی به نظر نرسند ، و ممکن است مورد انتقاد قرار گیرند ، اما ضروری هستند. گلدان های نگهدارنده تمام آبهای کثیف را در جاده های پاها ، پاهای پایینی و پشت خود حفظ می کنند (جایی که چرخ های محافظت نشده با رها کردن بی دقتی آب را اسپری می کنند)


>>> هفت نکته برای آماده شدن دوچرخه خود برای زمستان


حتی اگر باران را از دست ندهید ، جاده ها مرطوب باقی می مانند. آن آب (کثیف) پس از آن توسط چرخ ها برافروخته می شود و شما را خیس و سرد می کند. کف پوش اضافه شده به گارد جلوی محافظت حتی بیشتر می کند.


۳ از پوشاک و دستکش استفاده کنید

اندام های شما اولین قسمت های بدن شما هستند که به منظور حفظ دمای هسته قربانی می شوند و هنگامی که دست و پای شما خیس و سرد می شود ، به طور نامتناسب احساس ناراحتی خواهید کرد.


در حالی که دستکش کمی مناسب تر است ، وزن آن ها در طلا بسیار سنگین است.


دستکشهای دوچرخه سواری شما باید بدون آنکه ضخیم باشد از کنترل شما جلوگیری کند زیرا هنوز لازم است بتوانید ترمز و چرخ دنده را از طریق تمام مواد احساس کنید. با این حال ، بسیاری از مارک ها دستکش های نئوپرن تولید می کنند که باران را از بین می برد و به شما امکان می دهد مهارت و مهارت را حفظ کنید.


4- از چاشنی زنجیره ای استفاده کنید



دوچرخه سواری در باران باعث شده تا زنجیر دوچرخه شما بیشتر شود

دوچرخه سواری در باران به زنجیر دوچرخه شما خواهد رسید


بعد از یک بارندگی در باران باید بلافاصله خود را خشک کنید و خشک کنید. همین مسئله در مورد زنجیره شما نیز صدق می کند.


>>> چگونه دوچرخه خود را در هفت دقیقه تمیز کنید


آن را با چربی خشک کن بپوشانید (WD40 یا GT85 هر دو به طور گسترده ای در دسترس هستند) گرچه مواد معدنی مخصوص دوچرخه مانند Muc Off وجود دارد) سپس به سختی آن را با دستمال پاک کنید تا خشک شود. چند قطره روغن سپس آن را برای حرکت بعدی محافظت می کند. این کار را انجام دهید و می تواند طول عمر زنجیره را دو برابر کند.


ایده خوبی است که سایر قطعات متحرک فلزی را نیز اسپری کنید. مکانیزم های دنده جلو و عقب و تماس گیرنده ترمز. سعی کنید دنده را از هاب ها ، براکت پایین ، رینگ های چرخ و بلوک های ترمز دور نگه دارید. در حالت ایده آل ، کل دوچرخه شما پس از یک سواری مرطوب شسته می شود ، اما می دانیم که واقع بینانه نیست


https://www.cyclingweekly.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهداد بهداد