چگونه سایز مناسب دوچرخه را متوجه شویم؟

در ابتدا باید بدانیم که دوچرخه ها در سایزهای متفاوت همانند سایز های یک لباس تولید می شوند. به این صورت که دوچرخه ای با سایز بدنه 78 که برای شخصی با قد 180 سانتمیتر مناسب است برای یک شخص با قد 170 سانتیمتر مناسب نخواد بود.

برای بدست آوردن سایز مناسب دوچرخه در ابتدا باید ببینید که چه سایز دوچرخه ای برای قد شما مناسب است برای محاسب چندین روش وجود دارد و تمامی این روش ها تا میزان قابل توجه می توانند در بدست آوردن سایز مناسب دوچرخه مناسب باشند. برای بدست آوردن سایز مناسب دوچرخه چندین آموزش در وب سایز مجله دوچرخه و طبیعت گردآوری شده است از طریق این آموزش ها می توانید سایز مناسب دوچرخه را با توجه ب قد خود به راحتی محاسبه نمایید. برای این کار آموزش زیر را مطالعه نمایید.

آموزش چگونه سایز مناسب دوچرخه را محاسبه کنیم؟

 

 

جدول سایز دوچرخه

یکی از راه های محاسبه سایز دوچرخه استفاده از جدول سایز دوچرخه است. اگر تصمیم دارید از دوچرخه بصورت معمول استفاده نمایید این روش می تواند مفید باشد. جدول های سایز دوچرخه ای که بصورت عمومی منتشر می شوند به دلیل آنکه تفاوت در بین سایز کارخانه های سازنده دوچرخه وجود دارد دقیق نیستند با اینکه در بیشتر موارد صحیح هستند اما در بعضی از موارد کمی تفاوت با سایز دقیق مناسب دارند.

فرض کنید سایز مناسب دوچرخه برای شخصی با قد 178 سانتیمتر دوچرخه سایز مدیوم یا همان 17 اینچ است حال این عنوانی است که در جدول سایز دوچرخه ها عنوان می شود. اما ممکن است که یک برند خاص دوچرخه در مدلی از دوچرخه های خود برای قد 178 سانتیمتر سایز دوچرخه 18 اینچ را پیشنهاد کند. این بدان معنا است که سایز 18 اینچ گزینه مناسب تری برای فرد در آن برن خاص است.

در واقع این تفاوت سایز ها در لباس و یا کفش ها گاهی پیش می آید حتما برای شما هم شده از یک کفش با سیز 41 استفاده کنید و در زمان خرید یک کفش جدید از یک برند دیگر متوجه شوید که سایز 42 یا 40 کفش برایتان مناسب است و به همین صورت در پوشاک هم این اتفاق وجود دارد.

در وب سایت مجله دوچرخه و طبیعت آموزش جامعی در خصوص جدول های سایز دوچرخه جمع آوری و ترجمه شده است که با مطالعه آن می توانید سایز مناسب دوچرخه خود را پیدا نمایید.

آموزش محاسبه سایز با جدول سایز دوچرخه

 

بهترین روش بدست آوردن سایز مناسب دوچرخه

بهترین روش برای محاسب سایز دوچرخه روش اول است که در بالا توضیح داده شد اما روش راحت تر و البته دقیق که پیشنهاد می شود استفاده از جدول سایز دوچرخه شرکت های سازنده است. در این روش بهترین انتخاب را با توجه به برند خاص دوچرخه خواهید داشت.

منبع: جدول سایز دوچرخه