دوچرخه ثابت فراتر از ارائه یک تمرین ورزشی از پیش تعیین شده کارکرد دارد. به یک جلسه تمرینی، ایمنی همراه با سرگرمی و انواعی از امکانات را اضافه می کند. خطرات و محدودیت های دوچرخه های فضای باز را ندارد به خصوص برای سالمندان که نیاز است با کنترل بیشتری دوچرخه سواری کنند و همچنین به دوچرخه سواران حرفه ای برای تکمیل و افزایش ظرفیت تمریناتشان کمک می کند. مزایای جسمی فراوان دارد، به همین دلیل دستگاه های دوچرخه سواری در سالن های بدنسازی بسیار اساسی هستند. برخی از افراد آنها را در خانه های خود نیز دارند. دستگاه های دوچرخه سواری می توانند نتایجی مشابه یا حتی بیشتر از دوچرخه سواری در فضای باز ارائه دهند. آنها گزینه تمرینی را برای افرادی که به دلایل مربوط به سلامتی یا موقعیت مکانی نمی توانند در فضای باز دوچرخه سواری کنند، ارائه می دهند. اما سعی کنید استفاده از دوچرخه های ثابت مکمل دوچرخه سواری در فضای باز باشد.

تناسب اندام

یک دستگاه دوچرخه سواری مزایای قلبی عروقی قابل توجه و نیز افزایش ظرفیت قدرتی را با خود به همراه دار. پدال زدن برای مدت زمان طولانی ضربان قلب شما را افزایش می دهد و به بهبود گردش خون و تنفس کمک می کند. یک دستگاه دوچرخه سواری همچنین به شما کمک می کند تا از طریق تمرینات کالری بسوزانید، که کلید اصلی در کاهش وزن است. تمرین با این دوچرخه ها برای عضلات پای شما نیز مفید است، زیرا مقاومت در برابر دستگاه های دوچرخه سواری می تواند به عنوان تمرین با وزنه استفاده شود. تمرینات مداوم روی دستگاه دوچرخه سواری می تواند منجر به کاهش توده های چربی در بدن و به دست آوردن عضلات پاهای محکم و تنومندتر شود.

فعالیتی کم برخورد بدون نیاز به تحمل وزن

در عین اینکه دستگاه های دوچرخه سواری مزایای قلبی عروقی فراوانی دارند و عضلات شما را قوی می کنند اما در قبال آن فشار ناشی از تمرین خسارت کمی به بدن وارد می کند و فشار تمرین بر روی مفاصل مچ، زانو و حتی ستون فقرات بسیار کمتر از ورزش های هوازی دیگر است. طبق نظر پژوهشگران استفاده از دستگاه های دوچرخه سواری برای افراد مبتلا به استئوآرتریت و آرتروز تجویز می شود چرا که در مقایسه با سایر انواع ورزش ها احتمال آسیب دیدگی بسیار کمتری از طریق آن وجود دارد. دویدن بر  مفاصل شما بار اضافی وارد می کند، که می تواند منجر به درد زانو و مفصل ران شود. تمام وزن شما هنگام استفاده از دستگاه دوچرخه سواری روی صندلی است، بنابراین دیگر نقاط ضعیف بدن را تحت فشار قرار نمی دهید.

ایمنی

دستگاه دوچرخه سواری یک وسیله سنگین است و هنگام استفاده از آن در جای خود باقی می ماند. در مقایسه با دوچرخه، نیازی به نگرانی در مورد واژگونی یا سقوط از موقعیت های مرتفع یا دشوار وجود ندارد، مخصوصا برای سالمندان که حفظ تعادل دوچرخه برای ایشان جزو دشوارترین کارها است. همچنین نیاز ندارید مسیر مشترکی با رانندگان انتخاب کنید که می تواند خطرناک باشد، ردیابی ترافیک و مسیریابی که از دشواری های دیگر رکاب زدن است نیز وجود ندارد. کلاه ایمنی لازم نیست و همچنین نیاز نیست از شورت های مخصوص دوچرخه همراه با پد استفاده کنید، اینها نکاتی است که جنبه ایمن استفاده از دستگاه دوچرخه سواری را نشان می دهد.

منبع: https://virgool.io/