از اصول اولیۀ دوچرخه سواری شکل صحیح نشستن بر روی دوچرخه است. قاعدتا برای کسی که دوچرخه سواری را به صورت حرفه ای دنبال می کند این ممکن است یک مهارت اولیه باشد اما اگر به تازگی با دوچرخه سواری آشنا شده اید لازم است شکل پوزیشن صحیح بر روی دوچرخه که در آن بدن شما موقعیتی آرام و متعادل دارد را بیاموزید. ممکن است در برخی از حالت ها احساس راحتی بیشتری کنید اما این حالت ها لزوما صحیح نیستند و در طولانی مدت باعث آسیب و خستگی مضاعف خواهند شد. این که بتوانید بدون انقباض های اضافه و قفل کردن ستون فقرات در حالت صحیح قرار بگیرید نیازمند تغییر عادت های رایج در فعالیت روزمره است. مثل اگر در حالت نشسته دارای خمیدگی پشت هستید نیاز دارید تمرینات مکمل اصلاحی را انجام دهید.
این آموزش در مجله دوچرخه و طبیعت تهیه و تنظیم شده است که در ویرگول بازنشر شده است.

حالت صحیح و خنثی نشستن بر روی دوچرخه جاده چگونه است؟

تمام بدن شما از سر تا به پا در حالت صحیح نشستن بر روی دوچرخه تأثیر دارد، بهتر است که در طول رکاب زدن های طولانی شکل قرار گرفتن بدن خود بر روی دوچرخه را چک و اصلاح کنید.

توجه داشته باشید برای داشتن پوزیشن صحیح بر روی دوچرخه جاده به عضلات بالاتنه آماده و قوی نیاز خواهید داشت. اگر عضلات آماده ای نداشته باشید به راحتی نمی توانید پوزیشن صحیح و راحتی را روی دوچرخه جاده داشته باشید. داشتن عضلات قوی شکم، پهلو، فبله های کمر، و همچننین سرشانه و مابقی عضلات نقش بسیار مهمی را دارند.

  1. شانه های خود را رها کنید و آنها را پایین بیاورید. شانه ها نباید منقبض و نزدیک به گوش باشد. در حین عبور از سربالایی و یا قسمت سخت مسیر ممکن است شانه های خود را منقبض کنید هرگاه به این حالت آگاه شدید آن ها را به حالت عادی برگردانید.
  2. پایین آوردن شانه هایتان از گوش ها باعث رها شدن سر شما می شود، در این حالت راحت تر می توانید سر خود را برای رصد کردن ترافیک بچرخانید و در واقع به بالابردن هوشیاری شما کمک می کند.
  3. آرنج های خود را خم کنید! مانند زمانی که با دوچرخه کوهستان رکاب می زنید راندن با آرنج های خم به دست های شما کمک می کند که مانند ضربه گیر عمل کنند. اگر به یک چاله یا برآمدگی برخورد کنید آرنج های شما شدت ضربه را خواهد گرفت. برخلاف نحوه قرارگیری بدن بر روی دوچرخه کوهستان، آرنج هایتان به جای باز شدن مانند بال باید به پهلوها بچسبد. خم نگه داشتن آرنج باعث کاهش فشار بر شانه ها و دست ها می شود.

منبع: https://virgool.io