سایکل توریست سبکی از سفر است که با دوچرخه انجام میشود. دوچرخه به تجهیزات مخصوص برای سفر با دوچرخه تجهیز می شود و دوچرخه سوار با دوچرخه خود سفر را آغاز می کند. در سفر با دوچرخه (سایکل توریست) نیازی به آمادگی بالا شخص علاقه مند به سفر با دوچرخه، وجود ندارد. در واقع عامل مهم آمادگی ذهنی است که انگیزه اصلی این نوع سبک سفر را شکل می دهد. در شروع سفر نیازی ندارید مسافت های زیادی را بپیمایید بلکه می توانید از مسافت های کم شروع کرده و در سفر آمادگی خود را رفته رفته بالا ببرید البته داشتن آمادگی بدنی بالا در سفر با دوچرخه بدون شک می تواند لذت سفر را بالاتر ببرد چرا که با راحتی بیشتری می توانید مسافت های روزانه را پشت سر بگذارید.

سایکل توریست
سایکل توریست


بسیار در تاریخ اشخاصی را داشته ایم که بدون آمادگی ورزشی حرفه ای این سبک را شروع کرده اند و دنیا را دیده و زیبایی های آن را لمس کرده اند.

دوچرخه های سایکل توریست بصورت اختصاصی برای این نوع سبک طراحی می شوند اما این دلیلی بر تهیه یک دوچرخه مخصوص سفر نخواهد بود با تجهیز کردن دوچرخه خود می توانید این سفر را آغاز نمایید همچنین در تاریخ اشخاص بسیاری را می توان مثال زد که با دوچرخه های ساده خود سفرهای سایکل توریست را انجام داده اند.

برای شروع سفر با دوچرخه، به یک دوچرخه با کیفیت نیاز دارید و همچنین لوازم و تجهیزات حرف اول را می زنند که در سفر و در زمان مقابله با باران و شب مانی های پیاپی بتوانید به مسیر خود ادامه دهید.

اگر علاقه مند به سفر با دوچرخه (سایکل توریست) هستید مطالعه و کسب اطلاعات قدم اول است و برای این که بدانید سفر را از کجا باید شروع نمایید و چه دوچرخه ای و چه تجهیزاتی برای سفر نیاز دارید میتوانید آموزش هایی که در وب سایت مجله دوچرخه و طبیعت تهیه شده است را مطالعه نمایید. آموزش هایی که می تواند برای کسب اطلاعات در مجله دوچرخه و طبیعت به شما کمک کند به دو دسته تقسیم می شود. در دسته اول آموزش های سفر با دوچرخه (سایکل توریست) و در بخش دوم گزارش سفرنامه های با دوچرخه است.


1- آموزش هاس سفر با دوچرخه (سایکل توریست)

در بخش اول می توانید مجموعه ای از مجموعه ای از آموزش های مورد نیاز برای سفر با دوچرخه را مطالعه نمایید

2- مجموه ای از گزارش سفر با دوچرخه

و در بخش دوم از تجربیات اشخاصی که با دوچرخه سفر رفته اند استفاده کنید.



در نهایت به نگرش خودتان توجه کنید و سعی کنید در شرایط اجتناب ناپذیر بهترین شرایط را داشته باشید. اینکه آموزش قبل از سفر را انتخاب می کنید یا تصمیم می گیرید که در سفر یاد بگیرید به خودتان وابسته است، سخت نگیرید و چند روز اول سفر را به خودتان فرصت دهید تا با شرایط جدید آشنا شوید. در حالی که اکثر روزها به سادگی می گذرند برخی روزها نیز شما را با چالش هایی مانند پنچری، شرایط آب و هوایی بد و… به چالش خواهد کشید. اگر به این شرایط سخت برخوردید زیاد خودتان را درگیر نکنید و اگر احساس ناراحتی کردید سعی کنید به خودتان مسلط باشید. گرفتن هتل در شرایط آب و هوایی بد و یا خوردن یک غذای خوب در رستوران، می تواند روحیه تان را حفظ کند و شما را برای روزهای بعدی آماده کند. اگر در فرصت هایی کوتاه به خود استراحت داده و فرصتی برای بازیابی روحیه و توان در نظر بگیرید، امکان بیشتری برای لذت بردن از سفر خواهید داشت. بعد از مدت کوتاهی، با چالش های بزرگتر مواجه خواهید شد. روزهای طولانی تر، تپه هایی با شیب تند، کمپ در فضای باز و…. بعد از چند هفته احساس یک حرفه ای واقعی را خواهید داشت که همه چیز را تحت احاطه خودش می گیرد و دیگر هیچ یک از این چالش ها نخواهد توانست شما را تحت تاثیر قراد دهد و شما را مجبور به ایجاد تغییر در برنامه سفرتان کند.

 

مبع: https://virgool.io